محل تبلیغات شما

تبلیغات و بازاریابی هدفمند ریتارگتینگ

مدتی است که در جامعه تبلیغات اینترنتی کشور اصطلاح و نوع جدیدی از تبلیغات به نام ریتارگتینگ” باب شده است. طبق آمارهای موجود، به طور متوسط، تنها یک درصد از افرادی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند در اولین ورود به مشتری شما تبدیل می‌شوند. به کمک ریتارگتینگ می‌توانید ۹۹ درصد بقیه را به وب‌سایت‌ خود بازگردانید.

ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد چیست؟

ریتاررگتینگ (retargeting) یا هدف گیری مجدد به گونه ای ازبازاریابی گفته می‌شود که در آن، شما کاربرانی که در گذشته از وبسایت شما بازدید کرده‌اند را با انواع تبلیغات آنلاین در سراسر صفحات وب هدف‌گیری می‌کنید.

با داشتن استراتژی درست ریتارگتینگ، می‌توانید برای هر مرحله از فرآیند خرید مشتری برنامه‌ریزی کنید و با پیشنهادهای جذاب نظر آن‌ها را جلب کنید. به طور مثال، می‌توانید با دادن کد تخفیف به کسانی که کالای شما را در سبد خرید رها کرده‌اند، آن‌ها را ترغیب به خرید کنید. هر چه محتوای تبلیغات شما شخصی‌سازی شده تر باشد، درصد تبدیل آن‌ها به کلیک و خرید افزایش پیدا می‌کند.

با کمپین‌های ریتارگتینگ، تبلیغات خود را تنها به مشتریان بالقوه خود نمایش می‌دهید. به همین دلیل این تبلیغات بالاترین نرخ تبدیل به کلیک و خرید را دارند. با شناسایی افرادی که قبلا به محصول یا خدمت خاصی از شما علاقه نشان داده‌اند، می‌توانید محصولات خود را دوباره به آن‌ها یادآوری کنید و یا حتی با پیشنهاد دادن محصولات و خدمات مشابه، شانس فروش خود را چندین برابر کنید.

با تبلیغات ریتارگتینگ می‌توانید درست زمانی که مشتری‌های شما در سطح وب در حال جستجو هستند، محصولات خود را به آن‌ها یادآوری کنید. از طرف دیگر با داشتن اطلاعات ارزشمندی مثل لیست کسانی که خریدار محصولات و خدمات شما هستند، می‌توانید در زمان مناسب با معرفی محصولات جدید و یا پیشنهادهای فصلی خود، مشتریان وفادارتان را به خرید بیش‌تر ترغیب کنید.

شما می‌توانید تبلیغات ریتارگتینگ را با پلت فرم های خاصی همانند فیسبوک، توییتر و لیندکین انجام دهید. همچنین از بهترین آزانس های تبلیغاتی ایرانی برای اینکار میتوان پلتفرم یکتانت و مدیااد را نام برد.

ریمارکتینگ چیست؟

ریمارکتینگ (remarketing ) یا بازاریابی مجدد عملاً همان ریتارگتینگ است. تنها تفاوتی که بین ریتارگتینگ و ریمارکتینگ وجود دارد این است که ریمارکتینگ واژه‌ای است که توسط پلتفرم Google Ads استفاده می‌شود.

به تعریف Google Ads از ریمارکتینگ توجه کنید: ریمارکتینگ روشی برای ارتباط با افرادی است که قبلاً با وب‌سایت یا اپ موبایلی شما تعامل داشته‌اند.

البته مورد دیگری نیز در رابطه با ریمارکتینگ در پلتفرم‌های دیگر مطرح است و آن اینکه معمولاً ریمارکتینگ، ایمیل محور است؛ به این معنی که در ریتارگتینگ از کوکی استفاده می‌شود اما در ریمارکتینگ از ایمیل.

انواع بازاریابی و هدفگیری مجدد

ماشین لرنینگ: یکی از پیشرفته ترین و جدیدترین روش های بازاریابی ماشین لرنینگ هست که طی آن سرویس های تبلیغاتی با آنالیز هر دسته از کاربران و تراکنش‌های آنان، کالاهای مورد علاقه این افراد را به افراد مشابه نشان می‌دهند.

بازاریابی مجدد براساس جنسیت و جغرافیا

بازاریابی مجدد براساس سبدخرید رها شده و کالاهایی که مشاهده کرده اید.در این تکنیک معمولاً بازایابی از طریق ایمیل انجام می‌شود.

ریتارگتینگ براساس محتوا: در این روش سرویسهای تبلیغاتی با بررسی کالاهای مشاهده شده توسط شما و جستجوی شما، مقالات، کامنتهای مثبت و ویدیوهای مرتبط به آنها را برای شما از طریق نوتیفیکیشن، ایمیل یا اس ام اس ارسال  و اطلاع رسانی می‌کنند.

ریمارکتینگ در شبکه های اجتماعی

ریمارکتینگ گوگل ادوردز موتورهای جستجو

شما هم می‌توانید با توجه به کسب و کار خود بهترین روش را برای پیاده سازی این تکنیک بازاریابی و ریتارگتینگ انتخاب کنید.

Retargeting چگونه کار می کند؟

 همانطور که بیان شد روش کار ریتارگتینگ به این صورت است که یک نفر که وارد سایت شما شود یک یا چند کوکی که کدهای جاوا اسکریپت هستند در مرورگر بازدید کننده قرار داده می شود و با استفاده از این روش فعالیت های کاربر در سایت بررسی می شود. کوکی ها این قابلیت را دارند که تمام رفتار فرد، صفحاتی که بازدید می کند و خریدهایی که انجام میدهد را ثبت کنند.
بعد از خارج شدن کاربر از سایت کار ریتارگتینگ با نمایش تبلیغات متناسب با اطلاعاتی که از کاربر ثبت شده است شروع می شود. این تبلیغات عموما در سایت ها، اپ های موبایل و شبکه های اجتماعی به کاربر نمایش داده می شود.

از ری‌تارگتینگ برای چه اهدافی استفاده می‌شود؟

حالا که می‌دانید ریتارگتینگ چیست و چگونه کار می‌کند، بهتر است بدانید که از تبلیغات ریتارگتینگ برای چه اهدافی استفاده کنید. کمپین‌های ریتارگتینگ معمولا با دو هدف اصلی آگاهی‌بخشی و تبدیل اجرا می‌شوند.

آگاهی‌بخشی (Awareness)

کمیپن‌های آگاهی‌بخش ریتارگتینگ زمانی به کار می‌آیند که شما می‌خواهید کاربران وب‌سایت‌تان را مجدداً با سایت درگیر کنید. در این صورت می‌توانید از این کمپین‌ها برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ محصولات مشابه، سرویس‌های جدید و استفاده کنید. البته این کمپین‌ها معمولا پیش‌نیاز و مقدمه‌ای برای نوع کاراتری از کمپین‌های ریتارگتینگ هستند که با هدف تبدیل اجرا می‌شوند.

تبدیل (Conversion)

منظور از تبدیل در اینجا فرآیندی است که طی آن مشتری پس از کلیک بر روی تبلیغات شما، عملی را انجام می‌دهد که هدف شما از آن کمپین است. این هدف می‌تواند خرید یک محصول، ثبت‌نام برای یک سرویس، پر کردن یک فرم در یک صفحه فرود و باشد. در طراحی این کمپین‌ها، مهم‌ترین مسئله این است که قیف خرید یک مشتری را بررسی کنید و برای هر مرحله از فرآیند خرید برنامه‌ریزی کنید.

 تفاوت ریتارگتینگ با سایر تبلیغات بنری آنلاین چیست؟

در ریتارگتینگ شما تنها کاربرانی را هدف گیری می‌کنید که در گذشته از وبسایت شما بازدید کرده و آشنایی اولیه با برند شما را کسب کرده اند. در ریتارگتینگ شما می‌توانید انتخاب کنید که تنها کاربرانی که به بخش خاصی از سایت شما رفته یا به طور کلی از وبسایت شما بازدید کرده‌اند هدف گیری مجدد شوند، در هر صورت به شما ضمانت داده می‌شود که شما تنها بابت کاربرانی پول می‌پردازید که قبلا از وبسایت شما بازدید کرده‌اند.

در تبلیغات آنلاین معمولی و رایج شما باید تبلیغات خود را برای هدف گیری افرادی که در سطح اولیه قیف خرید شما قرار می‌گیرند انجام دهید، زیرا در این نوع از تبلیغات، تبلیغ شما به تمامی افرادی که حتی وبسایت شما را ندیده‌‌اند نمایش داده می‌شود. در این نوع تبلیغات شما باید به معرفی شرکت خود، جلب اعتماد، به طور موثری برندینگ و کارهایی از این دست بپردازید.

صندوق بین‌المللی پول چه سازمانی است و چرا مهم است؟

رمز بقای شرکت‌های فناناپذیر

حمایت و مقاومت support & resistence در ترید و فارکس چیست؟

ریتارگتینگ ,تبلیغات ,می‌توانید ,ریمارکتینگ ,یک ,هدف ,است که ,که در ,شما بازدید ,خود را ,وبسایت شما

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

آقای MBAاطلاعات در مورد رشته mba و سایر